31 augustus 2023

Innovatieve lichtoplossingen creëren ultieme merkbeleving

PERSBERICHT

Innovatieve lichtoplossingen creëren ultieme merkbeleving  
Verlichting nieuwe kantoren verzekeraar van de toekomst versterken visuele identiteit 

Breda, 31 augustus 2023 - Bij de vernieuwing of restyling van kantoren wordt de visuele identiteit van een organisatie vaak doorgevoerd in het interieur. Door bijvoorbeeld de kleuren van de huisstijl te verwerken in meubilair, behang en raambekleding. Verlichting wordt daarin vaak vergeten. “Zonde, want met licht kun je het DNA van de organisatie enorm versterken”, vertelt Alissa Hoogendam, Brand Manager bij Livingprojects. “Zoals bij de nieuwe kantoren van Nationale Nederlanden die voorzien werden van interactieve lichtoplossingen die medewerkers en bezoekers compleet onderdompelen in de wereld van de ‘verzekeraar van de toekomst’.”

“Met op maat gemaakte lichtoplossingen kan een merk of bedrijf perfect aansluiten op de verwachtingen van hun medewerkers en het DNA van de organisatie. Bij de werknemer van de toekomst is het goed rekening te houden dat beleving en de nieuwste technologische ontwikkelingen belangrijk voor hen zijn. Lichtoplossingen vertellen niet alleen wat het betekent om ergens te werken, je laat het ze écht ervaren. Een krachtige manier van internal en employer branding die impact maakt”, licht Hoogendam toe. Ze vervolgt: “Het inschakelen van een professionele partij die een passend concept bedenkt, ontwerpt en installeert zorgt ervoor dat verlichting effectief bijdraagt aan de gewenste identiteit en ervaring van een organisatie of merk.”

Zintuigen aanwakkeren
Daarnaast speelt verlichting een grote rol in het welzijn van werknemers en heeft invloed op hun productiviteit, gezondheid en stemming. Een goed lichtplan voor zowel de basis- als sfeerverlichting is dus erg belangrijk. Op de kantoren van Nationale Nederlanden in Rotterdam en Den Haag creëerde Livingprojects lichtoplossingen die de zintuigen aanwakkeren, een nieuwe manier van (samen)werken stimuleren en de merkbeleving van NN versterken. De kernwaarden van Nationale Nederlanden - creativity, community, sustainability en vitality – waren hiervoor het uitgangspunt.

Futuristische ervaring
In de 'Transition Space', de grote evenementenruimte in het kantoor in Den Haag, volgt dynamische verlichting de bewegingen van bezoekers via 3D-camera's. De route van bezoekers wordt als bewegende lijn in het plafond weergegeven, wat een futuristische ervaring creëert en bezoekers een andere wereld in begeleidt. Het plafond bestaat uit luminous textile panelen, een hoogwaardig verlichtingssysteem met geïntegreerde veelkleurige LED's en geluiddempende eigenschappen. Ook in de nieuwe ‘moodmaker’ ruimtes in zowel Rotterdam als Den Haag werd een lichtoplossing op maat geïnstalleerd. Door het ontbreken van tafels en stoelen in deze vergaderruimtes worden gebruikers uitgenodigd om actief deel te nemen. De verlichting in de ruimte versterkt dit; met éen druk op de knop (of een timer) kan de ideale sfeer gecreëerd worden met licht en kleur. 

ADD WOW
Livingprojects is een creatieve, technische organisatie gespecialiseerd in het bedenken, ontwerpen en maken van spraakmakende oplossingen met licht en audiovisuele technieken. De key propositie van de organisatie luidt “WE ADD WOW”, waarmee Livingprojects klanten de belofte doet altijd een merkbeleving te creëren die voor 100% kippenvel zorgt.