12 april 2024

Nieuwsbrief PR-talk april 2024

april - 2024

Beste ontvanger, 

Graag stel ik mij in deze nieuwsbrief even voor. Ik ben Anouk en sinds een maand rij ik dagelijks van Bergen op Zoom naar TALK ABOUT in Ulvenhout. Ik heb voor het communicatie vak gekozen vanwege mijn grote interesse in mensen en hun gedrag. Ik vind het boeiend hoe je met de juiste communicatiemiddelen je doelgroep kunt bereiken. Ik hou van diversiteit in mijn werk en met zoveel verschillende opdrachtgevers, zit ik hier op het juiste adres! Dit kantoor is overigens geen onbekend terrein voor mij, want ik heb hier mijn derdejaars stage gedaan. Na een mooie ervaring in een andere organisatie én een wereldreis, ga ik nu vol inspiratie en motivatie weer aan de slag bij TALK ABOUT.

We spreken elkaar vast snel een keer, Anouk

'Ik TikTok het wel even'

Het platform TikTok is enorm aan het groeien en ontwikkelen. Het is tegenwoordig veel meer dan alleen een entertainmentplatform. Zo wordt TikTok momenteel door veel jongeren gebruikt als zoekmachine. Ze kunnen er snel content terugvinden die behapbaar is en die erg bij hen past. Bovendien 'zien' ze op TikTok wie er iets vertelt of aanprijst, in plaats van een anonieme website.

Onze collega Babette vertelt hoe je TikTok kunt inzetten in je PR-strategie. 

Nieuwsgierig? Lees het artikel hier

PR-middel: een eigen magazine

TALK ABOUT maakt op veel manieren de vertaalslag van jouw verhalen naar waardevolle content. Een mooi voorbeeld hiervan is een corporate magazine. Zo’n magazine is een effectief middel om verschillende doelgroepen te informeren, inspireren én om binding te creëren. Als een magazine ‘op de mat valt’ is er direct een persoonlijk contactmoment. Wij hebben al veel magazines gemaakt voor verschillende doelgroepen; relaties, consumenten en medewerkers. Die kun je vinden op onze site. Op dit moment zijn we bezig met de realisatie van een magazine voor Terneuzen Hotels.  

Persbericht: maar dan anders

We werken voor veel opdrachtgevers in de lifestylebranche. Zij delen dezelfde wens: zichtbaarheid van het merk in relevante media. Omdat wij weten dat journalisten in deze branche overladen worden met persberichten over nieuwe producten, bedenken wij manieren om op te vallen. Zo versturen we regelmatig een themamailing: een bericht waarin we binnen één thema producten van verschillende merken combineren. Met mooie beelden en korte teksten, zorgen we dat die mailing een echte eyecatcher is tussen normale persberichten.

Bekijk hier onze paas-, moederdag- of de vaderdagmailing.

Online zichtbaarheid

De marketingmanager van Van Loon was duidelijk. Hij wilde een website die eruit sprong in de markt. Financieel dienstverlener Van Loon is anders dan andere partijen die adviseren over hypotheken & verzekeringen en dat wilde het bedrijf ook online laten zien met de nieuwe website. Het werd een site, zonder lange zakelijke teksten, maar mét een frisse uitstraling en humor die mensen triggert om een afspraak te maken. Wij gaven advies, ontwikkelden de webteksten en coördineerden het project. 

Lees hier de hele case.

Benieuwd naar het eindresultaat? Neem een kijkje op de website van Van Loon.

PRess: onze klanten in de media

Talkies
Fabulous Mama
Stijlvol Wonen
Exclusief Wonen in het Gooi

+31 (0)76 581 54 66   info@talkabout.nu

Dorpstraat 19b
4851 CJ Ulvenhout
Nederland