10 april 2025

Nieuwe verpakkingen Koninklijke ERU

 

PERSBERICHT

Nieuwe verpakkingen Koninklijke ERU

Iconisch design met een verhaal

Woerden, [{verzenddatum}]. Deze week introduceert Koninklijke ERU haar nieuwe verpakkingen. Het iconische ERU Goudkuipje bijt het spits af! Het vernieuwde design van de verpakkingen zet erfgoed en merkverhaal centraal, met als eyecatcher een smeltende Goudse kaas en de slogan ‘We smelten de kazen’. Zo is in één oogopslag duidelijk waar Koninklijke ERU al generaties lang om bekendstaat: smeuïge smeerkazen, gemaakt van échte kaas. Het design is door brand- en packaging designbureau brum. ontwikkeld. 

Na de rebranding van het logo in 2024 was het tijd voor nieuwe frisse verpakkingen. Brand- en packaging designbureau brum. gaf het design een make-over, zonder het vertrouwde kuipje aan te passen. Ontwerper Jon Sonneveld (brum.): “Op de vorige verpakking gebeurde veel en was het belangrijkste ingrediënt naar de achtergrond verdwenen. We wilden nu echt het product laten spreken. Dat hebben we veranderd.” Het resultaat is een design waarin het intrinsieke product centraal staat; een Goudse kaas die wordt gesmolten. 

We smelten de kazen
Met illustratieve smeltelementen, krachtige typografie en gouden accenten blijft de nieuwe verpakking herkenbaar en premium en wordt de nadruk gelegd op de smeuïgheid. Ook de slogan ‘We smelten de kazen’ is terug in het design, een subtiele verwijzing naar de iconische campagne uit de jaren ’80. Nieke Stegerman – de graphic designer van Koninklijke ERU - zorgt voor de doorvertaling van het design van brum. naar de smaakvarianten zoals ERU Goudkuipje Sambal en ERU Balans Belegen. 

Het loopt gefaseerd gesmeerd
De introductie van de nieuwe verpakkingen verloopt gefaseerd om verspilling te voorkomen en duurzaamheid te waarborgen. ERU Goudkuipje Naturel en ERU Balans zijn als eerste aan de beurt, gevolgd door ERU Prestige en ERU Kids. Ook de verpakkingen van andere productcategorieën zoals ERU Slices Cheddar krijgen een restyling. 

Over Koninklijke ERU
Koninklijke ERU is een Nederlands kaasbedrijf dat kwaliteit smeltkaas producten maakt vanuit Woerden. In de 200 jaar dat het bedrijf bestaat, heeft het een plek veroverd in de harten van vele Nederlanders, onder andere met het bekendste product ERU Goudkuipje. Sinds 2024 is Koninklijke ERU onderdeel van de St. Paul Group. Zie voor meer info www.eru.com